Larissa-in-Malawi.reismee.nl

Safari!!

Afgelopen donderdag was het dan zover op naar Zambia naar het South Luanda National Park voor ons weekendje safari. Het leek wel een vakantie met het Doingooodhuis! Iedereen stond klaar met zijn tas/trolley. Na een ritje met de bus, een paspoortcontrole bij de douane en een overheerlijke lunch kwamen wij aan bij ons tentenkamp!

In Zambia is het nog warmer dan in Malawi dus wij namen gelijk een duik in het zwembad, net na de uitleg van de mannen van het kamp, over wat wel en niet mocht, aangezien wij midden in het park zitten lopen er overal bavianen, soms komt er een olifant of nijlpaard voorbij. Na het zwemmen hadden wij toch wel trek in chips en wij dachten ach dat kan wel even snel voor de tent, niet dus. Nog geen paar minuten later werden wij ongeveer aangevallen door de bavianen oeps! Gelukkig deed Thea er alles aan om de chips te redden en liet zij de zak niet los haha. De bewaker kwam aangerend, dit is dus niet handig! Haha oké top wij zijn er net!

’s Avonds lekker douchen, nouja lekker er zaten spinnen op het plafond brrr en nee niet zulke spinnen zoals in Nederland, kikkers en gekko’s op de wc, ik dacht echt even hoe kom ik deze dagen door… Geen vakantie maar een cursus hoe overleef ik beesten.. Bij de tent aangekomen hoorde ik Hannah en Frank schreeuwen dat er een kikker op hun bed zat in de klamboe dus. Oké ik ga dus eerst even alles checken voordat ik ga slapen en ja hoor daar vind ik een gekko in de klamboe, dat meen je niet! Gelukkig na de vangst van de kikker kwamen onze buren de gekko ook vangen, phoe vervolgens heel de nacht geen oog dicht gedaan! Ik zag al heel de nacht zaklampen schijnen en mensen heen en weer lopen maar ik dacht dat zullen zij altijd wel doen, hoorde ik de volgende ochtend dat er even een olifant tegen de tent van Ellen en Joy aanstond te schuren, had ik nou toch maar gekeken!

Vrijdag en zaterdag gingen wij 2x per dag op safari in de ochtend van 6:00 uur-10:00 uur en in de middag van 16:00-20:00 uur, de laatste 2 uur was dus in het donker! Met 2 jeeps en de driver door het park hebben wij alles gezien wat je kan zien, nijlpaarden, buffels, leeuwen, olifanten, zebra’s, giraffe, hyena’s, luipaard, bavianen, krokodillen, zwijnen, roofvogels, verschillende kastekorten en allerlei verschillende herten.

De big 4 it is, geen big 5 want de neushoorn leeft niet in Zambia helaas! Het was een onwijs gave ervaring, je moet het echt meemaken, het valt niet te beschrijven. De omgeving, de natuur, de rust die er heerst, super tof! Ook wel bizar hoe dicht je bij de dieren kan komen zonder dat zij iets doen, met 3 auto’s stonden wij ongeveer boven op de leeuwen, heel gaaf.

Tussendoor konden wij heerlijk bijkomen aan het zwembad (ja echt vakantie gevoel) even afkoelen en lekker eten met uitzicht op de droog liggende rivier waar af en toe wat beesten langs lopen. Wat wil je nog meer..

Oktober is de warmste maand van het jaar en ook de droogste, heel veel rivieren staan hierdoor droog, hoogste tijd dus dat het hier flink gaat regenen! Mag nog wel even wachten totdat ik thuis ben! Officieel begint regenseizoen in november maar soms begint het iets later.

De 2e nacht geen beest gevonden en best aardig geslapen ondanks dat we 5 uur alweer werden gewekt! De 3e nacht hoorden Thea en ik een nijlpaard, voor ons gevoel stond hij echt voor de tent, dus hup wij eruit maar nee niks te bekennen, een blik naar rechts en wij stonden oog in oog met een olifant haha geweldig, wij gingen met James, de bewaker, er achteraan heel tof om te zien! Al met al werd het steeds relaxter, ik durfde zelfs nog te douchen dat vond ik al heel wat en ja ik keek gewoon niet naar boven, dus ook geslaagd voor de cursus hoe overleef ik beesten! ;) Uhhh wij hebben het alleen maar niet over de maandag toen wij weer in het Doingooodhuis waren, 3 mega kakkerlakken in huis en ik stond al op de gang te gillen maar ik was niet de enige…

Het hoort er allemaal bij hier, het schept een band met zijn alle gillen! Haha nee Malawi is geweldig, het voelde weer als thuiskomen in Malawi na de safari. Helaas gaat mijn laatste week al in, afscheid nemen van de lieve kindjes, het geweldige land, de mensen hier ik moet er nog even niet aandenken. Volop genieten van deze laatste week!

Tionana

Liefs vanuit Zambia/Malawi!

Reacties

Reacties

Mam

Hey moppie,

Wat een avontuur zeg, tof dat je dit ook nog mee mocht maken op safari. Ben benieuwd als je weer thuis bent of je dan nog steeds bang bent van een ienie, mienie spinnetje??!!! Haha xxx

Ellen

Wat een verhaal weer zeg, een hele gave ervaring!! De tijd gaat wel snel, nog maar een week.. Geniet er nog even van en jij wordt voortaan de spinnen vanger op het werk.....

Aga

Leuk Sis wat je allemaal mee maakt!!Was weer een heeel mooi verhaal!!Geniet nog maar eventjes van de kindjes!! Groetjes Theo en Aga

Natasja

Geweldig wat jij allemaal meemaakt! Geniet er van!!!

Marije

Wauw! Gaaf om te lezen! De tijd vliegt. Geniet van je laatste weekje!

Loes

Wow, bizar verhaal weer sis!! Echt onwijs gaaf wat je allemaal meemaakt!! Geniet van je laatste week daar!! Liefs

Andrea

Wat een leuk verslag weer om te lezen! En de foto's met de kindjes zijn ook zo geweldig. Ze zullen je vast gaan missen! De komende week nog even extra knuffels en liefde geven voordat je weer terug komt in NL. X

Sandra

Whow wat een ervaring weer voor je. Geweldig geschreven, ik ben een beetje met je meegegaan op safari. Zeg er helemaal voor me.
Geniet nog van je laatste week! Enne, met die kakkerlakangst komt het ook wel goed ;-)
Liefs

Mirjam

Jeetje wat gaat de tijd toch snel en wat beleef jij toch een hoop! Je verhaal was weer zeer goed geschreven, beleef het helemaal mee! Je laatste week alweer...het gaat heel snel. Geniet er van en......ook van de beestjes, haha.

Judith

Heej laris, leuk om je verhaal weer te lezen. Gaaf hoor al die grote beesten die je hebt gezien... en stoer hoe je met de kleine beestjes bent om gegaan... zelfs ik voelde hier de kriebels hahaha!!

Geniet van je laatste week!!

Larissa

Hihi bedankt voor jullie leuke/lieve reacties! Leuk dat jullie het zo een beetje mee beleven! Ik ga nog lekker genieten van de laatste daagjes tot snel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood